cvlo
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Zene
 
Bajnoksgok
 
 
Naptr
2024. December
HKSCPSV
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Szmll
Induls: 2007-07-05
 
Vzilabda szablyzat
Vzilabda szablyzat : Vzilabda szablyzat

Vzilabda szablyzat

szerkesztk  2007.07.05. 15:49

A szablyzat megtekintshez kattints ide----->

ltalnos szablyok
:
 A vzilabdt 7 f?s csapatok jtsszk.
A mrk?zs s a negyedek kezdsekor a plya kzepn a labdatartban elhelyezett labdrt a jtkvezet? spjelre sznak ki a csapatok a kapuvonaltl. A jtk clja: glok elrse.
A labdt a test brmelyik rszvel szabad rinteni. Az a csapat gy?z, amelyik tbb szablyos, a jtkvezet? ltal megtlt glt r el.

 A Magyar szszvetsg ltal kirt bajnoki s djmrk?zseket - a serdl?mrk?zsek kivtelvel - a nemzetkzi szablyoknak megfelel?, legalbb 30 X 20 m mret?, hitelestett vzilabdaplyn (szmedencben) kell lejtszani. A legkisebb vzmlysg valamennyi bajnoki s djmrk?zsen 180cm. Feln?tt bajnoki s djmrk?zseket legalbb 17C, ifjsgi s joncmrk?zseket legalbb 19C h?fok vzben kell lejtszani. Ennl alacsonyabb h?fok vzben a csapatok jtkra nem ktelezhet?k. A legmagasabb vzh?fok 26 C. Kivtel a budapesti Csszr- s az egri versenyuszoda, amelyekben a termszetes forrs h?mrskletnek megfelel? h?fok vzben ktelesek a csapatok jtszani.

 A jtktr mindkt oldaln felt?n?en meg kell jellni a kapuvonalat, az ett?l mrt 2 s 4 mteres vonalat, valamint a plya felez?vonalt. Ezek a jelzsek a mrk?zsek alatt jl lthatk legyenek. A jtktr hatra a kapuvonalak mgtt 30 cm-re van.

 A jtkvezet? rszre a plya egyik oldaln, annak teljes hosszban, a gljelz?k rszre az ellenkez? oldalon, a kapuvonal meghosszabbtsban kell megfelel? helyet biztostani.

 A kapufnak s keresztlcnek ngyszgletesnek, 7,5 cm keresztmetszet?nek kell lennie, amelyek egymssal s a kapuvonallal derkszget zrnak be.

 Fbl vagy fmb?l kszlnek, sznk felt?n?. A kapukat a jtktr kt vgn - az oldalvonalaktl egyenl? tvolsgra - szilrdan kell rgzteni gy, hogy azok a medence vgt?l s mindenfle akadlytl legalbb 30 cm tvolsgra legyenek.

 A kapufk kztti bels? tvolsg 3 mter. A keresztlc als vonalnak magassga a vz sznt?l szmtva 90 cm, feltve, hogy a vz mlysge 150 cm, vagy annl tbb. Ha azonban a vz mlysge 150 cm-nl alacsonyabb, akkor a keresztlc als vonalnak magassga a medence fenekt?l szmtva 240 cm.

 A labda teljesen felfjt, bels? gumija lehet?leg nelzr szeleppel m?kdjk. Kerlete nem lehet 68 cm-nl kisebb s 71 cm-nl nagyobb. Legyen vzhatlan, sima fellet? s zsiradkmentes. Slya nem lehet 400 g-nl kevesebb s 450 g-nl tbb.

 A jtkvezet? a mrk?zst a kezben lev? - 70 cm hossz - zszlval irnytja. A zszl rdjnak egyik vgn fehr, a msik vgn pedig fekete vszon van. A gljelz?k egy-egy fehr s piros zszlt hasznlnak. A mrk?zseken a jtkvezet? s a gljelz?k mellett kt id?mr? m?kdik. Egyikk a titkri teend?ket is elltja.

Az egyik csapatnak kk, a msiknak fehr sapkt kell viselnie, kivve a kapusokat, akik piros sapkt hasznlnak. A sapkt az ll alatt szalaggal kell megktni. Ha valamelyik jtkos sapkja mrk?zs kzben leesik, azt a jtk legkzelebbi meglltsakor fel kell vennie. A sapkt ell s htul, vagy a kt oldaln szmmal kell elltni. A szmok magassga 10 cm. A szmozs fehr sapkn kk (a kapus piros sapkjn is kk), a kk sapkn fehr (a csapathoz tartoz kapus sapkjn is fehr) szn?.

 A mrk?zs id?tartama ngy szakaszra oszlik, esetenknt 5-5 percnyi tnyleges jtkid?vel. A csapatok negyedenknt helyet cserlnek. A negyedek kztti sznet id?tartama 2 perc. A jtkid?t a jtkvezet? kezdst jelz? spszavtl kell szmtani. A jtk minden meglltst jelz? spszra az rt is meg kell lltani - kzben a jtkosok szabadon vltoztathatjk a helyket - mindaddig, mg a jtk jbl meg nem indul. Kezdsnl s jrakezdsnl akkor kell az rt elindtani, amikor a jtkvezet? spja megszlal. Minden ms esetben akkor, amikor a dobst vgz? jtkos kezt a labda elhagyta.

 A kapus llva is vdheti kapujt, teht a medence fenekn llhat s jrhat, onnan felugorhat. A kapus nem szhat a plya felez?vonaln tl s nem rintheti az azon kvl lev? labdt. A plya kzpvonaln tl nem dobhatja a labdt, s ha ezt teszi, annak bntetse szabaddobs az ellenfl legkzelebb lljtkosa javra onnan, ahol a labda a kzpvonalat keresztezte.

 Ha a labda teljes terjedelmvel thaladt a kt kapufa kztti kapuvonalon s el?z?leg szablysrts nem trtnt, glt kell tlni. Kezds vagy jrakezds utn a labdt legalbb ktjtkosnak kell rintenie a gl el?tt. Nem rvnyes a gl, ha a labdt klbe szortott kzzel tttk az ellenfl kapujba.

Ha a kapus megksrli, hogy vdje a kapujba tart labdt, miel?tt azt kt jtkos rintette volna, ksrlete nem szmt msodik rintsnek. Ha a labda mgis thalad a kapuvonalon, vagy pedig a kapufrl, vagy a kapusrl lepattan, kidobst kell tlni.

 Gl viszont az, amikor a kapus az el?z?leg legalbb ktjtkos ltal rintett labdt kivdi, majd eldobs kzben azt teljes terjedelmvel a sajt kapujba emeli.

 Ha a labda - a kapufk kztti rsz kivtelvel - teljes terjedelmvel tljut a kapuvonalon s azt utoljra a vdekez? csapat valamelyik jtkosa rintette, sarokdobst kell tlni. Ezt a tmadcsapatnak az a jtkosa hajtja vgre, aki a 2 mteres vonal jelzshez a legkzelebb van azon az oldalon, amelyen a labda a kapuvonalon thaladt. A sarokdobst a 2 mteres jelzst?l kell vgrehajtani. Ekzben - a vd?csapat kapust kivve - senki nem tartzkodhat a 2 mteres vonalon bell. Ha a kapust killtottk, sarokdobsnl a legkzelebbijtkos foglalhatja el a helyt a kapusra vonatkoz jogok s korltozsok nlkl.

 Ha a kapus a szabaddobs vagy kidobs vgrehajtsakor kiejti kezb?l a labdt, s miel?tt ms jtkos rintette volna, jbl megszerzi, majd ltala a labda a sajt kapujba jut, sarokdobst kell tlni. Sarokdobsbl nem lehet kzvetlenl glt elrni.
 

Szablysrtsek

A szablysrtsek lehetnek egyszer?ek s slyosak.

 Egyszer? Vtsgnek szmt: a medence aljn llva cselekv?leg rszt venni a jtkban, vagy ott jrni a jtk folyamn (a kapust kivve), megtmads esetn a labdt a vz al vinni, vagy a vz alatt tartani; az ellenfelet szabad mozgsban gtolni, vagy brmilyen mdon akadlyozni, ha a labda nincs birtokban, az ellenfl 2 mteres vonaln tl (bellre) szni, vagy ott tartzkodni, kivve a labda mgtti helyzetet; ha a kapus a labdt a felez?vonalon tl dobja, a felez?vonalon tl (kvlre) szik, vagy az azon kvl lev? labdt rinti; a labdt a csapat 45 mp-ig birtokolhatja, s ha ezen id?n bell nem l? kapura, vagy az id?t hzza.

 Slyos hibnak szmt: ha a jtkos megfogja, lenyomja vagy visszahzza ellenfelt, ha annak nincsen birtokban a labda; a 4 mteres vonalon bell minden olyan hiba, amely biztosnak ltsz glt akadlyoz meg; ellenfelt megti, megrgja, vagy ilyen szndk mozdulatot tesz. A slyos hiba bntetse : szabaddobs a szenved? fl javra s a vtkes jtkos killtsa, kivve, ha bntet?dobst (4 mterest) tl a jtkvezet?. A killts ideje jabban 1 perc, de slyos sportszer?tlensg esetn a jtkvezet? a vtkest vglegesen is killthatja cservel vagy anlkl. Az el?bbi esetben a killtott jtkos helyt ms foglalhatja el.
 

Szabaddobs

A dobst gy kell vgrehajtani, hogy a tbbi jtkos lthassa, mikor hagyta el a labda a dobjtkos kezt. A szabaddobst vgz? sajt magt is szktetheti. Mihelyt a labda elhagyta a jtkos kezt, jtkban lev?nek kell tekinteni. Id?kzben a tbbi jtkos szabadon vltoztathatja a helyt.

 Szabaddobs esetn is csak gy lehet glt elrni, ha a labdt el?z?leg legalbb kt jtkos (kivve a kapusokat) rintette.

 Ha a kidobs, sarokdobs, szabaddobs, bntet?dobs vagy semleges dobs vgrehajtsa el?tt - n. holtid?ben: amikor az ra nem jr - jabb hibt kvetnek el, a vtkes jtkost ki kell lltani s az el?z? tletet kell vgrehajtani.

 Amennyiben a jtk rosszullt, baleset, vagy ms, el?re nem lthat ok miatt megszakad, vagy a jtkvezet? nem tudja megllaptani, hogy melyik csapat jtkosa kvetett el. hibt, kikri a labdt s bedobja a hiba elkvetsnek helyre, mgpedig gy, hogy miutn a labda vizet rt, mindkt csapat jtkosai egyforma esllyel rhessk el azt.

 A bntet?dobs a 4 mteres vonal brmely pontjrl elvgezhet?. Bntet?b?l kzvetlenl, ms jtkos rintse nlkl is lehet glt elrni. A labdt mez?nyjtkosnak csak azutn szabad rintenie, ha az az eldobs utn a kapufrl vagy a kapusrl visszapattant.
 

A vz elhagysa

A jtk tartama alatt a jtkos nem hagyhatja el a jtkteret, nem lhet vagy llhat a lpcs?n vagy a medence oldaln. Kivtel: flidei sznet, rosszullt vagy baleset, vgl a jtkvezet? engedlyvel. Az a jtkos, aki jogosan hagyta el a jtkteret (a jtkvezet? engedlyvel), a sajt kapuvonaln keresztl ismt visszatrhet oda.

 A vzilabdzs a legnehezebb labdajtkok egyike. A j jtkosnak valamennyi szsnemben otthonosan kell mozognia. A magas sznvonal labdakezels - mindkt kzzel, szva vagy llva, illetve a vizet taposva - nagy vzbiztonsgot s gyessget ignyel.

 
Men
 
ra
 
Szavazs
Melyik a legjobb frfi vzilabds a vlogatottbl?

Kss Tams
Madaras Norbert
Kiss Gergely
Benedek Tibor
Szvs Mrton
Nagy Viktor
Szcsi Zoltn
Dr.Molnr Tams
Gr-Nagy Mikls
Baksa Lszl
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!